Bivak 2019

Inhoudtent

Thema

Om de spanning erin te houden verklappen we het thema nog niet, maar geven we in de afbeelding hiernaast een kleine hint!

Wanneer?

21-31 juli 2019: Rakwi – Aspi
24-31 juli 2019: Speelclub

Waar?

Den & Duin
Hoefstraat z/n
3940 Hechtel
Limburg

Wie?

Voor al onze leden die 10 (of 7) fantastische dagen willen doorbrengen met onze toffe Chiro, vol knotsgekke activiteiten, tochten, bontering, kampvuur… Dit mag je zeker NIET missen. Het is het hoogtepunt van ons Chirojaar!

Heb je zusjes, broertjes, neefjes, nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes die ook wel eens mee zouden willen op een bivak? Laat dat dan gerust weten aan een leider of leidster zodat iedereen mee kan!

Wat kost dat?

1ste kind 2de kind 3de kind
Speelclub 90 80 80
Rakwi, Toti, Keti en Aspi 120 100 100

Voorbeeld: broertje (Rakwi) en zusje (Speelclub)
1e kind = Rakwi = €120
2e kind = Speelclub = €80
Totaal = €200

Inschrijven

Inschrijven doe je door de inschrijvingsstrook onderaan in te vullen of door de inschrijving te regelen bij iemand van de leiding. Vermeld altijd: naam, familienaam en wijze van betaling.
Volledig ingeschreven ben je pas na afhandeling van de betaling!

Betaling

Betalen voor het kamp doen we voortaan nog maar op 1 manier:

  • Via overschrijving op het rekeningnummer
    BE17 0682 2884 1821 met vermelding van volledige naam van het lid en ‘bivak 2019’

Extra

Verkiest u te betalen in schijven? Dat kan. Wij voorzien een regeling op maat waarbij u de kostprijs in schijven kan betalen. Zo hopen wij al onze leden mee te krijgen! Als u hiervan gebruik wil maken kan u terecht bij groepsleider Stijn Koopmans. Aarzel niet om er naar te vragen!

Praktisch

Vertrekken:

Rakwi, Toti: Voor de ouders die samen willen oprijden richting bivakplaats, spreken we af om 19.00 aan de lokalen. De ouders die liever niet willen wachten op een groep mogen zelf ook apart oprijden, maar dit raden we niet aan. Jullie worden verwacht tussen 19.45 en 20.00 op de bivakplaats. Deze avond wordt er geen eten voorzien, dus zorg dat alle buikjes goed gevuld zijn. Om een goed verloop van de eerste avond te garanderen verwachten we ook dat jullie de aankomsttijden respecteren.

Keti en Aspi: Wij spreken af omstreeks 9.30 aan onze lokalen. Van hieruit zullen we naar de kampplaats fietsen. De fietstocht zal tussen de 40 en de 50 km lang zijn, wat goed te doen is voor de leden. We komen pas in de namiddag aan op de kampplaats, dus het is belangrijk om een lunchpakket en een koek mee te nemen.

Speelclubbers: Woensdag 24 juli zullen we afspreken om 15.00 aan de lokalen om vervolgens samen naar de bivakplaats te vertrekken. De ouders die liever niet willen wachten op een groep mogen zelf ook apart oprijden, maar dit raden we niet aan. Jullie worden verwacht om 16.00 aan de bivakplaats. Gelieve deze aankomsttijd te respecteren.

Wij vragen jullie vriendelijk om niet op eigen houtje te rijden. Zo weten we of iedereen er bij vertrek is. Gelieve op voorhand te laten weten of u vervoer zoekt voor u kind. Wij regelen dan dat hij/zij met een andere ouder kan meerijden.

Aankomst in Hechtel:

Bij aankomst wordt er aan de ouders gevraagd te helpen bij het klaarmaken van de bedden van de leden. Nadien worden de ouders getrakteerd op koffie, thee en cake en kunnen zij meekijken naar het eerste kamptoneeltje van de leiding. Dit is voor de ouders het enige moment op de kampplaats. We houden immers geen bezoekdag!

Terugkeer:

Zelfs aan een super geweldig bivak komt jammer genoeg een einde.

Helaas hebben we geen goedkoop alternatief kunnen vinden om de leden na kamp terug thuis te kunnen krijgen, daarom zouden we jullie willen vragen om jullie kinderen woensdag 31 juli om 11 uur te komen ophalen op de kampplaats.

Wat meenemen?
Ik ga op kamp en ik neem mee…

 Kledij
Wees zeker dat je al het nodige meeneemt, maar beperk je tot het nodige minimum. Neem vooral geen nieuwe kleren mee. Wij stellen voor:

    • 1 warme jas
    • 1 regenjas
    • 3 truien
    • Minstens 7 T-shirts of bloesjes
    • 3 lange broeken
    • 4 korte broeken of rokjes
    • Minstens 10 paar sokken
    • Ondergoed voor elke dag
    • Zakdoeken
    • Pyjama
    • Zwemkledij
    • Laarzen of waterdichte schoenen
    • Stevige schoenen
    • Sportschoenen
    • Kledij in afdelingskleuren

Toiletgerief

    • 2 badhanddoeken
    • 1 kleine handdoek voor ‘s morgens
    • 4 washandjes
    • Zeep, shampoo, kam, tandenborstel en tandpasta
    • Voor de oudere meisjes onder ons: vergeet zeker niet iets mee te nemen voor de persoonlijke hygiëne!

Andere

    • Veldbedje of plooibedje (Luchtmatrassen hebben we liever niet, aangezien deze meer plaats innemen)
    • Slaapzak
    • Bedovertrek
    • Kussen
    • identiteitskaart of kopie hiervan (de afdelingsleiding zal deze verzamelen tijdens kamp, denk er zeker aan ze terug te vragen na kamp!)
    • Schrijfgerief (om brieven te sturen naar het thuisfront)
    • Wasknijpers (best met naam erop)
    • Zaklamp
    • Muziekinstrument
    • Zonnecrème
    • GAMEL (om uit te eten)!
    • Muggenmelk of eventueel andere insectenspray
    • Medicijnen indien nodig (ook vermelden aan de leiding)
    • Strips en boeken (om te lezen tijdens de “platte rust”)
    • Rugzak (een goede trekzak voor de Aspi’s die op tweedaagse gaan. Voor de jongere afdelingen raden wij ten zeerste de rugzakken met dunne koordjes af, de bandjes snijden in de schouders na een dag stappen)

Ontbijt

We vragen aan onze leden om hun eigen ontbijt mee te brengen. Hiermee bedoelen we beleg, cornflakes, … Wij voorzien brood, boter en drank. Neem alstublieft geen bederfbare etenswaren mee, want alles wordt buiten de koelkast bewaard. Steek alles in een stevige doos of zak en schrijf de naam van de afdeling en van het kind er duidelijk op. Zorg ook dat u genoeg meegeeft, want er is geen mogelijkheid om ontbijt bij te kopen.

Niet meenemen?
Ik ga op kamp en neem zeker NIET mee…

    • Waardevolle spullen (want deze zijn niet verzekerd)
    • Horloges
    • GSM, iPod, MP3, PSP, Game Boy, …
    • Snoep (doe je dit toch wordt het afgenomen en verdeeld over de afdeling)
    • Alcoholische dranken (deze worden afgenomen en niet meer teruggegeven)
    • Andere drugs
    • Zakmessen
    • Fototoestellen zijn toegelaten, maar geef je best af aan de leiding, die op gepaste momenten toestemming geeft om foto’s te trekken.

De leiding is niet verantwoordelijk voor de afgegeven spullen. Eventuele schade is mogelijk, dus laat het maar gewoon thuis.

 Gouden tips

  • Maak een lijstje van alles wat je meegeeft en kleef het aan de binnenkant van de koffer, zodat er zeker niks vergeten kan worden
  • Merk de kledingstukken (zeker het uniform) met de naam van uw kind
  • Voor de Speelclubbertjes is het handig wanneer ze ‘dagpakketjes’ meekrijgen. Dit zijn zakjes met kleren voor elke dag. Wanneer het mooi weer is, kan u er bijvoorbeeld een zonnetje op tekenen. Zo gaat het ‘s morgens sneller bij het aankleden
  • Voorgeschreven postkaartjes, zodat ze niet met een adressenlijst moeten rondlopen
  • Wasknijpers met de naam van het kind erop, zodat ze zeker zijn dat ze de juiste handdoek mee naar huis nemen

Zakgeld
We vragen uitdrukkelijk om niet meer zakgeld mee te geven dan hieronder aangegeven staat. Bij dit bedrag zijn de kosten van eventuele postzegels of kaartjes niet inbegrepen. Het zakgeld van de Speelclub en Rakwi kan afgegeven worden aan de leiding.

  • Speelclub: 5 euro
  • Rakwi: 10 euro
  • Toti: 15 euro
  • Keti: 20 euro
  • Aspi: 30 euro

Keti’s
De alom bekende traditie zet zich dit jaar verder: de Keti’s zorgen voor het schillen van de aardappelen, dus zij moeten een patattenmesje meenemen.

Brieven schrijven
Iedere middag kunnen de leden brieven schrijven naar vrienden en familie. Er wordt ook elke dag post uitgedeeld. Als u uw kleine spruit een brief wil schrijven doet u dat best zo:

Chiro Aterstaose, “naam en achternaam kind”
Den & Duin
Hoefstraat z/n
3940 Hechtel

Inschrijven